Google obrał jeden cel – udostępnianie wszelkich możliwych informacji każdej osobie na świecie, tak aby mogła się cieszyć komfortem surfowania w sieci. Dlatego tak ważna jest innowacyjna strategia SXO, czyli połączenie SEO oraz UX. Jednak zanim zaczniesz ją wdrażać warto jest dowiedzieć się więcej na temat wrażeń użytkowników i wykonać audyt.
Czym jest UX?
User experience, czyli wszystkie emocje, które odczuwa odbiorca podczas przeglądania witryny internetowej. Celem każdej witryny powinno być uprzyjemnienie tego czasu, dlatego tak ważna jest odpowiednia nawigacja strony, jej układ, wygląd. Jest to więc połączenie wielu dziedzin – od psychologii po programowanie. Elementem składowym SXO jest UI, czyli User Interface. Chodzi tutaj w zasadzie o graficzną reprezentację witryny, rozkład elementów, przycisków, etc.
Czym jest audyt SXO i jakie przynosi korzyści?
Audyt jest niezależną oceną ekspercką danej organizacji, jej strategii, systemów, produktów, a w przypadku SEO – strony internetowej i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Tworzy on zestaw raportów dotyczących zalet oraz wad obecnej strony, a także instrukcje do wdrożenia, aby poprawić jej reprezentatywność online.
Efekty audytu SEO
- wyższa pozycja rankingowa,
- poprawa pozycjonowania słów kluczowych,
- wzrost ruchu na stronie,
- poprawa konwersji w przypadku witryn e-commerce,
- automatyzacja strategii.
Każdy z tych elementów jest wypadkową wysokiego poziomu SXO.
Rodzaje
Możemy wymienić trzy modele przeprowadzania audytu. Pierwszym jest audyt manualny, który w całości przeprowadzany jest ręcznie przez specjalistę. Jest on wyjątkowo czasochłonny, jednak cechuje go szczegółowość oraz interpretacja wyników. Drugi to audyt automatyczny przeprowadzany za pomocą narzędzi komputerowych. Jest on jednak dosyć ograniczony, ukazuje same wyniki, bez ich analizy. Trzeci model to audyt manualno-automatyczny. Jest najbardziej kompleksowy i dostarcza najszerszego spektrum informacji o stronie internetowej.
Podstawowe elementy audytu
- analiza widoczności,
- meta tagi,
- słowa kluczowe,
- treść,
- nagłówki,
- adresy kanoniczne,
- rozplanowanie crawl budget,
- dane strukturalne,
- responsywność i mobilność,
- prędkość ładowania serwisu,
- link building.
Agencja SEO
Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po ofertę profesjonalnej agencji SEO, która wykona audyt Twojej strony. Zaoszczędzisz tym samym swój czas oraz wyeliminujesz ryzyko potencjalnych błędów. Chociaż może wydawać się to dużym wydatkiem, w perspektywie długoterminowej jest zaoszczędzeniem finansów poprzez prewencję działań. Cena takiego audytu różni się w zależności od strony internetowej – jej wielkości oraz skomplikowania. Z badań rynkowych jednak wynika, iż ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Może on trwać od kilku dni do miesiąca.
Audyt SXO możesz również wykonać samodzielnie przy użyciu dostępnych darmowych i płatnych narzędzi, takich jak Arkusz Google, Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również przydatne w codziennym analizowaniu zmian.
Słowo na koniec
Celem SXO jest pozyskanie konwertującego ruchu na stronie. Analiza opisanych elementów pozwoli Ci zaplanować odpowiednią strategię optymalizacji elementów technicznych, które wpływają na zadowolenie internautów. Jest to ważne z uwagi na ogromną konkurencję. Dziś jeśli nie spełniasz pewnych standardów, jesteś zastępowany, a użytkownik wybiera inna stronę. Wykonaj więc audyt i nie bądź w tyle!