W e-commerce na obecną chwilę bez pozycjonowania nie ma kołaczy, wynika to z faktu bardzo dynamicznego rozwoju sektora oraz wciąż rosnącej liczby działalności, które starają się o jak najwyższe pozycje w sieci. Działania takie jak pozycjonowanie sklepu Ebexo poprawiają naszą widoczność, sprawiają, że witryna działa stabilnie i zachęca odbiorców, aby odwiedzali ją częściej. Za tymi działaniami jednak stoją ludzie, analitycy, którzy przy pomocy audytu są w stanie wykazać, jakie elementy naszej witryny musimy zmodyfikować, aby działała jak najlepiej. Czym jest jednak audyt SEO i kiedy możemy wdrożyć pozycjonowanie sklepu Ebexo? Zostań z nami!
Czym jest audyt SEO i jakie przynosi korzyści?
Audyt jest niezależną oceną ekspercką danej organizacji, jej strategii, systemów, produktów, a w przypadku SEO – strony internetowej i jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Tworzy on zestaw raportów dotyczących zalet oraz wad obecnej strony, a także instrukcje do wdrożenia, aby poprawić jej reprezentatywność online.
Efekty audytu SEO
Gdy przeprowadzimy skuteczny audyt strony oraz zdecydujemy się na pozycjonowanie stron Ebexo, wówczas możemy liczyć na następujące efekty:
- wyższa pozycja rankingowa,
- poprawa pozycjonowania słów kluczowych,
- wzrost ruchu na stronie,
- poprawa konwersji w przypadku witryn e-commerce,
- automatyzacja strategii.
Rodzaje
Możemy wymienić trzy modele przeprowadzania audytu. Pierwszym jest audyt manualny, który w całości przeprowadzany jest ręcznie przez specjalistę. Jest on wyjątkowo czasochłonny, jednak cechuje go szczegółowość oraz interpretacja wyników. Drugi to audyt automatyczny przeprowadzany za pomocą narzędzi komputerowych. Jest on jednak dosyć ograniczony, ukazuje same wyniki, bez ich analizy. Trzeci model to audyt manualno-automatyczny. Jest najbardziej kompleksowy i dostarcza najszerszego spektrum informacji o stronie internetowej.
Podstawowe elementy audytu
- analiza widoczności,
- meta tagi,
- słowa kluczowe,
- treść,
- nagłówki,
- adresy kanoniczne,
- rozplanowanie crawl budget,
- dane strukturalne,
- responsywność i mobilność,
- prędkość ładowania serwisu,
- link building.
Agencja SEO
Najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po ofertę profesjonalnej agencji SEO, która wykona audyt Twojej strony oraz będzie w stanie wspomóc Twoje działania promocyjne, stosując pozycjonowanie sklepu Ebexo. Niniejszą strategię znajdziesz w ofercie większości doświadczonych agencji i nie możemy się temu dziwić, ponieważ Ebexo ma wielu zwolenników ze względu na swoją efektywność oraz stosunek jakości do ceny usługi.
Ponadto decydując się na audyt, zaoszczędzisz tym samym swój czas oraz wyeliminujesz ryzyko potencjalnych błędów. Chociaż może wydawać się to dużym wydatkiem, w perspektywie długoterminowej jest zaoszczędzeniem finansów poprzez prewencję działań. Cena takiego audytu różni się w zależności od strony internetowej – jej wielkości oraz skomplikowania. Z badań rynkowych jednak wynika, iż ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Może on trwać od kilku dni do miesiąca.
Możesz go również wykonać samodzielnie przy użyciu dostępnych darmowych i płatnych narzędzi, takich jak Arkusz Google, Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights, Ahrefs, Senuto, Semstorm, YSlow, WebPageTest, Screaming Frog. Są one również przydatne w codziennym analizowaniu zmian.
Słowo na koniec
Nie zwlekaj jeśli masz możliwość przeprowadzenia audytu. Niektóre agencje zaproponują Ci wykonanie go nawet bezpłatnie i jeśli poświęcisz im chwilę, możesz na tym wiele zyskać. Pozycjonowanie bez audytu nie ma większego sensu, dlatego tym bardziej jest on konieczny, abyśmy mogli zacząć świadomie realizować nasze biznesowe cele. Zastanów się również nad kooperacją z agencją SEO, zaplecze w postaci zespołu eksperckiego jest nieocenione i nie kosztuje majątku.